Интерфейс „човек-машина“ за RFID станции на самообслужване
За станцията на самобслужване, базирана на RFID технология чрез екран с пръстово управление (тъч скрийн) читателите на Библиотеката в Русе вече могат сами, бързо и еднозначно да заемат, върнат или презапишат книги, както и да направят справка в своя читателски картон.
За тази цел на екипа на дизайн бюро „ФОРМА“ бе възложено да разработи интерфейса „човек-машина“ (HMI), чрез който да се извършва комуникацията и интеракциите между читатели и библиотечния каталог.
Отчетен бе факторът, че читателите са в много голям възрастов диапазон и различна степен на опит за работа с подобни системи.
За тази цел дизайнерите във „ФОРМА“ разработиха, тестваха и внедриха изключително интуитивен интерфейс със серия подсказващи и разбираеми съобщения и предупреждения, така че самото въвеждане в експлоатация на станцията за самообслужване на читатели стана бързо и без нужда от обучения.
Опитът на Венелин Молнар като водеш дизайнер в проекта помогна и на това разработката да стане бързо и да се предложи наистина ефективен интерфейс.
Тук читателят среща основните опции, предлагане от системата за самообслужване.
Специално за проекта графичните дизайнери на ФОРМА създадоха авторски и уникални пиктограми, изведени от точния контекст на ситуациите, в които попада читателят в процеса на самообслужване.
Чрез серия от предупреждаващи и информиращи екрани на потребителя се поднасят по приветлив начин указания и предупреждения, които да го изведат да ясен и успешен резултат от работата в системата за самообслужване към библиотечния каталог.
Дружелюбният, разбираем и интерактивен интерфейс „Човек – машина“ е гаранция за бързо, удобно и безпроблемно обслужване на читателите на Библиотеката, като облекчава процеса, намалява до нула грешките и е стъпка към 24-часовото обслужване.